poniedziałek, 19 lutego 2018

Cukier to jeszcze przyprawa czy już danie główne ?


Od jedzenia łakoci od czasu do czasu chyba nikt jeszcze nie umarł. Myślę, że większą szkodę wyrządzi Ci podwyższony poziom kortyzolu z powodu odmawiania sobie smakołyków niż spożycie kilku pączków czy faworków. Jeżeli z czystym sumieniem możesz o sobie powiedzieć "fit" , tak też nie musisz się niczym przejmować. Twój organizm napędzony częstą aktywnością fizyczną oraz wzmacniany "czystą michą" bez problemu poradzi sobie z tą (nie powiem, że małą) nadwyżką kaloryczną.

Zdaje sobie sprawę z tego, że Ci doświadczeni w temacie fitness'u i kulturystyki nie potrzebują moich rad ale ... Ale są też osoby, które z nowym rokiem lub wcześniej dopiero rozpoczęły swoją przygodę ze zdrową żywnością i kilka słów na ten temat mogą im się przydać.
Zastanawiając się podczas zakuów nad tym co włożyć do naszego koszyka powinniśmy pamiętać o tym, że człowiek wraz z rozwojem branży żywieniowej przyzwyczaił się do słodkiego smaku - a raczej do cukru znajdującego się w pożywieniu. Od lat osiemdziesiątych zmienił się nie tylko design opakowań produktów. Zmianie uległ także skład. Przemysł spożywczy dodaje cukier już do 75 procent wszystkich produktów przetworzonych. Możemy uznać, że zdecydowana większość tej przetworzonej żywności zawiera cukier.

Pisząc to, nie myślę wcale o artykułach, o których powszechnie wiadomo, że są słodkie (płatki śniadaniowe, mleko, krakersy). Myślę o  np. chlebach, szynkach, konserwach, wodach smakowych.... to tylko kilka z tysięcy produktów. Wielu art. żywnościowych dotyczy fakt, iż samo ich wyprodukowanie wymaga cukru. Przykładem może być chleb, który nie jest dodatkowo słodzony jeżeli w jego składzie znajduje się ok. 5g, a nie 9g jak często możemy zauważyć na pułkach sklepowych.
Post ten skierowałem dla osób nie doświadczonych w tzw. "świecie zdrowego odżywiania" dlatego napiszę, że nie wszystko z jedzeniem jest takie trudne. Jeżeli nie masz jasno określonych celów lub planów związanych z wyczynowym uprawianiem sportu, nie musisz aż tak bardzo szczegółowo doglądać składu produktów, których zamierzasz spożyć. Jeszcze nikt nie umarł od kilku rogalików lub od kilku muffin co jakiś czas. Wszystko natomiast powinno mięć swoje granice, bo to dopiero od nadmiaru cukru pojawiają się zaburzenia flory jelitowej, hiperglikemia, czy nadciśnienie tętnicze.

Podsumowując mój wpis chciałbym powiedzieć, że cukier to nie produkt, który człowiek ma jeść w większych ilościach, lecz jako przyprawę, której zadaniem jest dodać wrażeń smakowych naszym posiłkom. Myślę, że na tym zakończę mój wpis licząc na to, że materiał przypadł Ci do gustu i zostawisz komentarz. 


 Bodypak.pl  KOD RABATOWY: PRZEMEK-W

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP