piątek, 6 stycznia 2017

Fit Q&A - wasze pytania



Cześć! Ten wpis na pewno będzie wyjątkowy, ponieważ pierwszy raz pokazałem się ubrany w co innego niż strój treningowy. Nigdy nie sądziłem, że będę zainteresowany tematem Q&A. Zdawało mi się, że to coś, wyłącznie dla kobiet, które wypowiadają się na temat kosmetyków. A teraz przejdźmy do pytań, które zostały mi zadane.

Zachęcam do skomentowania mojego wpisu! Jestem bardzo ciekawy co sądzicie o moim Q&A oraz czy kiedyś ponownie pojawić się z takim wpisem. Za każdy komentarz bardzo dziękuję i na pewno za każdy się odwdzięczę tym samym. Zapraszam do lekturki.

Jaki spalacz i czy w ogóle jakiś polecasz ?


Spalacze, to dobry dodatek dla osób, które pragną zredukować tkankę tłuszczową podczas treningu. Podkręcają one metabolizm, przez co na treningu bardziej się pocimy, spalając więcej kalorii.

Osobiście uważam, że nie są one niezbędne do tego, aby schudnąć. Myślę, że chcąc zrzucić kilka kg (nie myśląc o zawodach itp.) można ograniczyć się do dobrze zbilansowanej diety oraz do wykonywania odpowiedniej ilości treningów aerobowych.

Czy to normalne, że po wczorajszym treningu nie mam zakwasów ?


Tak, to zupełnie normalne. "Zakwasy" oczywiście świadczą o tym, że na ostatnim treningu dałaś/łeś z siebie wszystko, a mikrouszkodzenia mięśni po prostu musiały się pojawić. Jednak nie zawsze musi tak być. "Zakwasy", to przede wszystkim znak, że nasze mięśnie zostały maksymalnie zmęczone czego efektem są bolące nas pośladki lub bicepsy. Brak takiego bólu może np. świadczyć o tym, że jesteś dobrze wypoczęta/ty, a Twój organizm jest ciągle gotowy na kolejny wycisk.

Ważne: Zakwasy nie muszą się pojawiać zawsze dzień po treningu. W moim przypadku pojawiają się zwykle nazajutrz (jeżeli w ogóle się pojawią). 

Co myślisz na temat przedtrenigówek i jeśli jesteś pozytywnie do nich nastawiony, to które możesz polecić ?


Przedtreningówki, to kolejny dodatek, który jak sama nazwa wskazuje, stosuję je się przed treningiem np. siłowym, aby poprawić swoją wytrzymałość fizyczną oraz wesprzeć regenerację po treningową.

Chcąc skorzystać z tego suplementu pamiętaj, by nie łączyć go z kawą lub innymi napojami zawierającymi w swoim składzie kofeinę. Najczęściej jest ona już jednym z głównych składników przedtreningówki. Niewłaściwe korzystanie z tego specyfiku może spowodować kłopoty z zaśnięciem, a więc jak wszystko, mają one swoje plusy i minusy.
Sprawdzają się w chwili kryzysu energii, który może utrudnić utrzymywać intensywności treningowej lub samo wybranie się na trening, co też nie zawsze jest łatwe :).
Smak przedtreningówek ma zwykle wiele do życzenia - kwaśne i gorzkie jednocześnie. Ale jeżeli chodzi o stacki przedtreningowe, to ich walory smakowe są akurat najmniej ważne.
Jeżeli miałbym któreś polecić, to polecam przedtreningówkę firmy Olimp Sport Nutrition - Knockout, z której sam korzystam.



Czy jeżęli będę wykonywała dwugodzinny trening cardio, codziennie z dniem wolnym np. w niedzielę, to czy pomoże mi to pozbyć się tłuszczyku szczególnie z brzucha czy lepiej postawić na inne ćwiczenia ?


Muszę przyznać, że to bardzo fajne pytanie, ponieważ często przyglądam się tym wszystkim osobą, które mordują się godzinami rowerkach stacjonarnych lub bieżniach, po czym dochodzę do wniosku, że jednak nie mają oni pojęcia co robią. Przechodząc do sedna... Oczywiście, że można postawić na same treningi cardio. Na pewno wniosą one wiele dobrego, pod warunkiem, że nie będzie to trwało aż dwie godziny. To stanowczo za dużo! Udowodniono, że przy samym treningu cardio powinno się ograniczyć do max 40-45 minut (np. korzystając z bieżni na siłowni).


Przechodząc do kwestii pozbycia się tłuszczyku z brzucha. Trzeba przede wszystkim przyjąć do wiadomości fakt, że kaloryfer robi się w kuchni. Cała sylwetka i jej piękno zależy głównie od tego jak wygląda nasza dieta. Drugie miejsce zajmuje trening siłowy, który ma wpływ na nasze mięśnie. To one w dużej mierze decydują o kształcie naszej sylwetki (pomijając zbędny tłuszczyk tam i tu).
Odpowiadając, czy postawić na inne ćwiczenia ? Sugeruję włączyć do swoich treningów ćwiczenia siłowe lub skorzystać z treningów funkcjonalnych organizowanych w clubach fitness.

Czy jesteś już na tyle wyszkolony żeby rozpisywać diety ?

Tak. Chętnie doradzę przy doborze produktów spożywczych lub w ułożeniu odpowiedniego planu żywieniowego.

Czy jeśli zależy mi na zgubieniu tłuszczu z całego ciała i będę trenować regularnie, to czy jest mi potrzebne białko ? Czy to raczej przeznaczone tylko dla osób, które chcą mieć mięśnie itd.

Na pewno chodziło Ci o różnego rodzaju odżywki białkowe. Białko, to makroskładnik, który jest obecny praktycznie w każdym naszym posiłku. Raz jest go mniej i raz jest go więcej. Dlatego właśnie stosuje się odżywki białkowe, aby dołożyć sobie tego makroskładnika w naszej diecie. Proteiny to główny budulec naszych mięśni, który również dba o ich regenerację i gospodarkę hormonalną.

Po co nam odżywki białkowe ? Jeżeli nie możemy sobie dostarczyć białka w jedzeniu (głównie mięso) stosujemy wtedy taką odżywkę. Takie białka cechują się dużą gamą smaków i zwykle są one bardzo smaczne. Ponadto można je wykorzystywać na wiele różnych sposobów; zaczynając od szejków, na lodach białkowych kończąc.

Coś innego do jedzenia niż kurczak i ryż jeśli zależy rozroście mięśni ?

Białko to główny budulec mięśni ale tak na prawdę potrzebne są też węglowodany, tłuszcze, witaminy, regeneracja. Ponieważ uważam, że chodziło Ci raczej o zamienniki dla kurczaka oraz ryżu podam Ci kilka zamienników, która można wykorzystać w swojej diecie:

-bez glutenowy makaron z ryżu brązowego lub batatów, kaszę gryczaną, wafli ryżowych, płatków owsianych (najlepiej bez glutenowe),  kaszę i płatki jaglane, komosę ryżową, bataty, batatów, ziemniaki. ryż brązowy. basmati. Można też pieczywo razowe żytnie na zakwasie, pieczywo z mąki jaglanej lub z gryczanej. pieczywo razowe żytnie na zakwasie, pieczywo z mąki gryczanej lub jaglanej

- jaja kurze, wołowina, ryby (np. mintaj, dorsz, morszczuk, sola, halibut, okoń, flądra),  filetu z kurczaka lub indyka lub krewetki, wątróbkę, można również wątróbkę.

Z jakiej firmy polecasz większość suplementów ? Taka strona na której można zrobić większe zakupy i wiesz, że produkty na pewno działają.

Godne polecenia są na pewno produkty firmy KFD, Allnutrition, Olimp-Sport Nutrition, To marki produktów, których używam każdego dnia. Chociaż zakupy zwykle robię w sklepach stacjonarnych, na stronach internetowych też często kupuję.



Mam również możliwość kupna suplementów w promocyjnych cenach. Jeżeli jesteś zainteresowany napisz.



16 komentarzy:

  1. Jak ja lubię te twoje wpisy. Wszystko przeczytałam z zapartym tchem, naprawdę. Nie wiem jak się wypowiedzieć na te pytania i odpowiedzi, bo nie znam się do się nie wypowiadam, ale widzę, że ten temat "fit" i również siłowni jest ci bardzo dobrze znany. Więc dla mnie jak najbardziej żebyś w nim wciąż był, bo dobry dzik z Ciebie, haha. :)
    Pozdrawiam, jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci za miłe słowa. To oczywiście dla mnie dużo znaczy i mam nadzieję, że kolejne wpisy też będą Ci się podobać. ! :)

      Usuń
  2. Moją najlepszą przed treningówką jest kawa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. I bardzo dobrze Angela :) To jest zdecydowanie najlepsza przedtreningowka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy wpis, obserwuję i czekam na więcej :)
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie przydadzą mi się te odpowiedzi! :)

    Pozdrawiam cieplutko! :)
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo przydatny post i dziekuje za odpowiedzi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj ja nie lubię przedtreningowek:) drżenie, szczypanie w usta aj... za mocne nie raz dostawałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak i ich kolejny minus ale coś kosztem czegoś :(

      Usuń
  8. Super wpis. Dodaję do obserwowanych i czekam na kolejne. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Powiem Ci że od jakiegoś czasu trenuję na siłowni i nie spotkałam się jeszcze z Twoim blogiem pomimo, że takowych szukałam. Ciekawe Q&A post jak najbardziej wpasował się w mój gust no i zostaję na dłużej.
    Pozdrawiam serdecznie!
    wobiektywachklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że trenujesz :D Na pewno na tym skorzystasz. Opowiedz mi jak wrażenia po pierwszych treningach ? Długo już trenujesz ? Cieszę się, że zostajesz na moim blogu. Pozdrawiam ! :)

      Usuń
  10. O jak tu miło! Chyba pierwszy raz spotykam blog faceta który jest bardzo fajny i zadbany i piszesz konkretnie:-). Oczywiście zostaję na dłużej.
    U mnie tematyka podobna ale jednak inna :-)
    Pozdrawiam
    www.pauladowlasz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

TOP