wtorek, 15 marca 2016

Jaki rodzaj ćwiczeń jest właśnie dla Ciebie #2

W dzisiejszym poście przygotowałem dla was coś czego dawno nie było i myślę, że to wam się spodoba. Przygotowałem dla was dwa ćwiczenia na mięśnie nóg, do wykonania na maszynach, który śmiało możecie wykorzystać w swoich treningach. Post ten jest kontynuacją ostatniego mojego wpisu, który został przez was bardzo ciepło przyjęty, za co wam serdecznie dziękuje. :*

Ćwiczenia, które przygotowałem są tak samo efektywne dla osób zaawansowanych jak i tych początkujących adeptów siłowni. No to zaczynamy!

1. Prostowanie nóg w siadzie



Ważne:
- Obciążenie, o które musisz zaprzeć o swoje stopy, by wyprostować nogi powinno przylegać
 mniej lub więcej w miejscu wiązań twoich butów.
- Zadbaj o odpowiednie ustawienie siedziska pod ciebie samego,
- Oparcie dopasowuj tak, by oprzeć się całą powierzchnią pleców,
-Staraj się ustabilizować trzymając uchwytów po bokach.

Dzięki temu urządzeniu możemy zmusić do pracy mięśnie czworogłowe uda, czyli mięśnie, które wspomagają wyprostowanie naszych nóg.
Ćwiczenie to jest stosunkowo łatwe do wykonania i należy do jednych z podstawowych maszyn, które możemy spotkać na siłowni.

Jak poprawnie wykonać ćwiczenie ?


Ćwiczenie rozpoczynamy równomiernym prostowaniem nóg. Najważniejsze, by maksymalnie dopiąć mięśnie czworogłowe uda ale na tyle, by nie spowodować przeprostu. Wyprostowane nogi staraj się utrzymać w górze przez około 1,5-2 sekund, co może być trudne jeżeli jesteś osobą niewytrenowaną. Po chwili wróć do pozycji wyjściowej. Zacznij opuszczać nogi lecz rób to dużo wolniej.
Pamiętaj, żeby mięsień znajdował się w stanie ciągłego napięcia. Bez tego ćwiczenie przyniesie mizerne efekty.

Dla urozmaicenia, ćwiczenie to można wykonywać również poprzez unoszenie jednej nogi.
Dzięki tej metodzie możesz się przekonać, która noga jest silniejsza tym samym będziesz wiedział co trzeba poprawić.

2. Wypychanie ciężaru na suwnicy siedząc


Ważne:
- Stopy muszą być oparte o płytę i rozstawiona na szerokość barków/bioder,
-Staraj się ustabilizować trzymając uchwytów po bokach.
- Plecy oparte całą powierzchnią o oparcie.

Wykonując to ćwiczenie zaangażujesz do pracy dużą liczbę mięśni ale przede wszystkim czworogłowe uda oraz mięśnie pośladków. Trening na tej maszynie jest bardzo efektywny ale wymaga dobrej koordynacji ruchowej, zwłaszcza przy dużym obciążeniu.
Maszna ta również należy do jednych z podstawowych sprzętów, które możemy spotkać na siłowni.

 

Jak poprawnie wykonać ćwiczenie ?



Wystartuj z jak najniższego ustawienia siedziska, prostując nogi. Tak samo jak przy poprzedniej unikaj przeprostów. Kolejnym etapem ćwiczenia jest powrót do pozycji wyjściowej, czyli powolne uginanie nóg. Dopilnuj by mięśnie znajdowały się w stanie ciągłego napięcia. Pamiętaj, by odstęp pomiędzy kolanami pozostawał niezmienny. Musisz wiedzieć, że niewskazane jest ściąganie barków do przodu.
1. Prostowanie nóg w siadzie
2. Wypychanie ciężaru na suwnicy siedząc

Ufam, że wpis przyda Ci się w Twoim treningu i że coś Ci wyjaśniłem. Mam też nadzieję, że post przypadł Ci do gustu mój drogi czytelniku i zachęcam abyś skomentował mój wpis, iż jest to dla mnie motywacja do dalszego tworzenia i rozwijania mojego bloga. Zapraszam również do śledzenia mojego instagrama gdzie ciągle coś się dzieje i zostawienia like na moim fp na facebooku.




Linki źródłowe zdjęć: https://i.ytimg.com/vi/KbZCkI_WzWY/maxresdefault.jpg
http://www.trenerka.info/backstage/wp-content/uploads/2015/09/sil-12a.jpg




2 komentarze:

  1. Znowu bardzo przydatny i ciekawy post. Fajnie jest się dowiedzieć czegoś od Ciebie, bo widać, że wiesz o czym piszesz.
    Pozdrawiam (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak uważasz. Dziękuje !

      Usuń

TOP