wtorek, 22 marca 2016

Jak powinno wyglądać odżywianie ?



W moim dzisiejszym poście przygotowałem dla was przykład tego jak powinno wyglądać odżywianie wśród osób spędzających czas aktywnie oraz ludzi chcących odżywiać się zdrowo ale w celach profilaktycznych. 

7.00 / Pora wstawać i zaserwować sobie dawkę energii. #1

Energia, czyli porcja węglowodanów, która da Ci poranny zastrzyk energii. Możesz zacząć dzieńod72 g owsianki z 30 g białka serwatkowego i garścią suszonych lub zwyczajnych owoców.

8.30 / Przed treningiem (nie traktuj tego jako posiłek #2)

Trenując rano lub przed pracą czy uczelnią, dobrze abyś przed ćwiczeniami zjadł trochę protein. 100g gotowanego indyka, dostarczy Ci dawki białka o wysokiej wartości. Chude ryby możesz jeść przed i po treningu, ale tłuste raczej przed ćwiczeniami. Tłuszcz spowalnia bowiem trawienie, więc nie sprawdzi się, gdy potrzebujesz szybkiego zastrzyku składników odżywczych.

W przerwie zobacz co Sylwia Szostak dla Ciebie przygotowała



a nawet...

 

Wpadnij również na mój instagram i pomóż mi osiągnąć mój mały cel ! Wiecej na snapchat'cie @poomau3


10.00 / Po ćwiczeniach #2 

Teraz potrzebujesz odpowiedniej ilości białka i węglowodanów (72g makaron itp.), aby organizm nie przeszedł w stan kataboliczny (zaczyna rozkładać własną tkankę mięśniową, aby uzupełnić glikogen zużyty podczas treningu). kilka liści sałaty i gotowany kurczak, indyk lub grillowana wołowina <- 120g z pewnością uzupełni braki. Przyda się też szejk proteinowy, błyskawicznie dostarczy mięśniom składniki potrzebne do regeneracji i odbudowy. Konkurs !

13.00 / Kolejny posiłek #3 

O tej porze najlepiej sprawdzi się chude, gotowane lub grillowane mięso (150g) + warzywa gotowane lub surowe np. 100g brokułów. Potrzebujesz szybkiej dostawy protein. Zjedz indyka lub wołowinę z warzywami w połączeniu z 2-3 łyżeczkami oleju lnianego. Przyda się też porcja węglowodanów w postaci ryżu, kaszy jaglanej, makaronu.

16.00 / Sportowy podwieczorek #4

Na posiłek świetnie nadaje się kawałek grillowanego steka. Wystarczy ok. 150 g, czyli kawałek wielkości dłoni. Dorzuć do niego podobną ilość warzyw, by zaopatrzyć się w armie witamin. Wybieraj te zielone: brokuły, szpinak, zielona papryka czy fasolkę szparagową. Są zwykle dość bogate w roślinne białko, a przy tym mają stosunkowo niewiele węglowodanów. Warto dorzucić sobie skromną porcję węgli - ryż itp.

19.00 / To już 5 posiłek! Nie poddawaj się! #5

Posiłek o tej porze zwykle jest bardzo podobny zatem  po prostu zadbaj o to, by posiłek odpowiednio przygotować a następnie ze smakiem zjeść. Do posiłku dodaj sobie 2-3 łyżek oleju lub innych zdrowych tłuszczy.

22,00 / A Przed snem...  #6 

W kolejnym posiłku musisz dostarczyć mięśniom wolno przyswajanego białka, z którego organizm będzie mógł korzystać przez całą noc np. ser twarogowy (120 g) + masło orzechowe (20 g) i jogurt naturalny (20 g). Zawsze możesz skorzystać z specjalnej odżywki opartej na kazeinie, która uwalnia proteiny nawet do 8-9 h.

Każda moja wyżej wymieniona propozycja może zostać użyta w Twojej diecie.
SMACZNEGO ! ;)

Propozycje posiłków skierowana jest dla osób, które prowadzą sportowy tryb życia oraz osób, które chcą odżywiać się profilaktycznie zdrowo.

Jeżeli jesteś osobą zaawansowaną w sporcie wiedz, że jestem świadomy tego, że twoje racje żywieniowe różnią się ilością przyjmowanych składników.

 

12 komentarzy:

  1. Świetny wpis, aż sam nabrałem ochoty, żeby się trochę bardziej przyłożyć do diety :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic tylko pakować trobe i biegiem na trening a potem sobie pojeść. :D Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ja w trakcie dnia nie mam tyle czasu, aby zjeść 6. posiłków, a przykładam się do zdrowego odżywiania. Mojemu organizmowi wystarczą 4/5 posiłków dziennie, z czego 2 to owoce/warzywa.
    /foxydiet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 4/5 posiłków to super wynik ! Szósty posiłek to już jest wyczyn. Ja mój 6 posiłek zwykle jem o 23:30 a czasem i później ! :D

      Usuń
  3. Ja mam problem z posiłkami dlatego, że różnie kończę lekcje. I niekiedy nawet nie mam pomysłu co wziąć do szkoły jak będę po za domem te 12 h.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem bywa i tak ale uwierz mi ja też miałem ten problem kiedyś :( :D

      Usuń
  4. Dwa tygodnie dałam radę jeść 5 posiłków dziennie i to zdrowych. Niestety moja codzienność mi nie pozwala na regularność. Staram się jednak, aby moje posiłki były zdrowe, ale również nie wyobrażam sobie codziennie jeść indyka bądź kurczaka z warzywami, bo bym chyba zwariowała :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie, do obserwowania i komentowania :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak to czasem bywa :D Moze w przyszłości dasz radę ale taki sposób żywienia nie ogranicza sie wyłącznie do jedzenia kurczaka. Pamiętaj o tym ! :D Na pewno do Ciebie zajrzę.
      Pozdrawiam ciepło :D

      Usuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Sama staram się jeść regularnie, ale nie zawsze mi to wychodzi. Jednak wyrzuciłam ze swojego jadłospisu masę niezdrowych rzeczy, które jadłam. Oczywiście nie wszystko! A co do posiłku przed snem to słyszałam, że nie powinno się jeść bezpośrednio przed snem, bo nasz metabolizm działa wolniej. :) Miłego dnia I Wesołych Świąt!

    Komentarz u mnie = Komentarz u Ciebie
    http://bieganiejestspoko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. To fajnie, że starsz się jeść zdrowiej. Oj rozumiem Cie :D Też jestem człowiekiem i wiem co to znaczy zgrzeszyć jedząc hah :D
    A posiłek tuż przed snem jest w dużej mierze dla sportowców, aby organizm regenerując się nie korzystywał naszych mięśni. :D

    Pozdrawiam serdcznie i dziękuję, że przeczytałaś post ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwykle jem 5 posiłków dziennie i piję dużo (oj na prawdę dużo) wody. Strasznie nie lubię napojów gazowanych. Od kiedy przyzwyczaiłam się nie używać cukru to te wszystkie kolorowe cudeńka przyprawiają mnie o mdłości (taak wiem odeszłam od tematu). Staram się odżywiać racjonalnie, ale zdrowo. Chociaż raz w tygodniu robię sobie "czit dej" żeby mój organizm nie zwariował. Naturalnie nie opycham się słodyczami, a owoce i warzywa królują w moim codziennym jadłospisie,
    Pozdrawiam ciepło (:

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie potrafię przygotowywać sobie jedzenia "na wynos". Jak juz przygotuję sobie to albo zapomnę , albo nie jem tego w odpowiednich porach. Milion razy próbowałam jeść zdrowo i tyle ile powinnam. Jednak potrafię zjeść śniadanie w domu i nie jeść nic przez kilka godzin. Zazwyczaj jem w szkole jakąś kanapkę i w domu obiad. Złe żywienie odbija się niestety na moim wyglądzie. No ale cóż , każdy jest Panem własnego losu!

    OdpowiedzUsuń

TOP