wtorek, 12 stycznia 2016

5 rzeczy, o których powinieneś pamiętać zaczynając trening



Początki dla każdego z nas są takie same. Jednak każdy interpretuje je po swojemu. Na sali treningowej wielokrotnie spotkałem się z osobami, które po kilku pierwszych sesjach stwierdzili, że ich sylwetka musi zostać taka jaką jest - dodając do tego niezadawalający grymas twarzy.
Ten post będzie nawiązaniem do jednego z moich poprzednich wpisów.

Przygotowałem kilka porad jakimi powinno się kierować zaczynając swoją przygodę z treningami na siłowni.


Większość nowych, początkujących bywalców chciałoby, aby efekty pojawiły się bardzo szybko. Jeszcze więcej ludzi nigdy nie przekona się o tym, że aby osiągnąć wymarzony cel, trzeba przejść dość długą drogę. Składa się z odpowiedniego planu ćwiczeń, diety, prawidłowej techniki oraz cierpliwości.

1. Twoje pierwsze kilkanaście godzin sesji treningowej poświęć na rozkręcenie swojego organizmu. Niech zacznie pracować, by z czasem pokazać na co na prawdę Cię stać.
Zawróć uwagę na to, czy wykonujesz dane ćwiczenie w sposób prawidłowy, nie narażając się na nie chciane kontuzje. Jeżeli rzeczywiście czujesz, że robisz coś nie tak, poproś o pomoc jednego trenerów, który na pewno Ci doradzi jak powinno wyglądać Twoje ćwiczenie.
Jeżeli jesteś kobietą, zwróć się do tego najprzystojniejszego Twoim zdaniem trenera, by było Ci łatwiej się dogadać.


2. Kiedy chcesz rozpocząć trening na siłowni, to skonsultuj  się z kimś kto mógłby pomóc Ci w podjęciu decyzji o tym, jak powinien wyglądać Twój plan treningowy i jaki powinien być jego cel. Ważne jest, by znaleźć swój kierunek ponieważ okres redukcji tkanki tłuszczowej i budowania masy mięśniowej są zupełnie dwubiegunowy.
KFD NUTRITION - Glutamine i WPC80 (glutamina i izolat białka serwatkowego)

3. Tak jak pisałem dla was w moich poprzednich postach klik o regeneracji, tym razem dla początkującgo jest ona jeszcze ważniejsza. Zaczynając swoje treningi, by przyspieszyć pojawienie się pierwszych efektów pewnie starasz się ćwiczyć bardzo często, nie licząc się z potrzebami Twojego ciała, które powinno odpoczywać przynajmniej 48 h między sesjami.
Daj sobie czas. Jeszcze przyjdzie pora by móc zaprezentować swoją waleczność.

4. Spróbuj traktować swoje pierwsze treningi bardziej „rozpoznawczo”, skupiając się prawidłowej technice. Faktem jest, że pozostali klubowicze siłowni bardziej szanują ludzi, którzy wkładają w swoje ćwiczenia serce, chcą wykonać powtórzenie jak najlepiej. Jednak spokojnie... Wiedza z każdym na temat tego jak ćwiczyć, jak przygotować sobie dietę i trening ma kluczowe będzie się poszerzać z każdą wizytą na siłowni. :)


5. Bądź przygotowana/ny na trening. Idąc na siłownię warto zapamiętać, by zaopatrzyć się w kilka drobiazgów. Mój zestaw treningowy wygląda mniej więcej w ten sposób:



13 komentarzy:

  1. Twoje rady są bardzo wartościowe. Jak wiemy początki są zawsze trudne, ale nie należy się poddawać! Dobre przygotowanie, sumienne ćwiczenia pod okiem specjalisty sprawią, że w większości polubimy to co robimy. Jak wiadomo potrzebny jest czas na regenerację, o którym nie możemy zapomnieć. Jak zwykle dobry post, uwielbiam tutaj wracać!
    Pozdrawiam ciepło, miłego wieczoru! (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. To bardzo pomaga! Cieszę się, że tak uważnie czytasz moje wpisy. Miłego wieczoru ! Pozdrawiam

      Usuń
  2. Miejscami to mam wrażenie, że pozjadałeś słowa.
    Ale poza tym to super rady, ja sobie siłownie na razie daruje, bo ani na to nie mam środków ani ochoty, ale jak mnie kiedyś skusi to będę pamiętała, że uderzać do największych ciach, które tam goszczą :D
    Co do tego "rozkręcenia organizmu" to się całkowicie zgadzam, najgorsze jest pędzenie na złamanie karku i chęć jak najszybszych zmian. Powoli, ale do celu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś rację ! Pojawiło się kilka nieścisłości, które natychmiast skorygowałem. Dzięki Twojej uwadzę poprawiłem błędy, by już więcej ich nie popełnić. Dziękuje za opinie :D
      Poczekaj aż ta zimowa minie. Mam nadzieję, że wtedy będzie lepiej !

      Usuń
    2. Stwierdzam, że po 8 godzinach stania nie mam ochoty ćwiczyć. :(

      Usuń
    3. No co Ty :o Dlaczego tyle stałaś ?

      Usuń
    4. Za nie długo będzie koljny post, w ktorym dowiesz się co byn Ci poradził na to ^^

      Usuń
  3. Świetny post Pomau :) Zdjęcia całkiem nie złe ! Treściwie i na temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje rady są bardzo interesujące. Ja na siłownię nie chodzę ponieważ w moim mieście jest jedna tylko że bardzo mała i pięć osób to już tam tłum. Odwiedzę siłowi z ciekawości i skorzystam z twoich rad. Może mi się spodoba ?

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam tak, że jak chciałam ćwiczyć w domu to np ćwiczyłam przez 5 dni bez przerwy, wszystkie mięśnie mnie bolały, ale jak robiłam jeden dzień przerwy to już nie wracałam do ćwiczeń... I tak miałam kilka razy. :( może to czas by zastosować się do porad mądrzejszych osób :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety nie miałem z kim się skonsultować, a byłem do tego nieśmiały. Kupiłem sprzęt i nagrywałem siebie samego jak robię ćwiczenia, a następnie porównywałem z nagraniami i opisami w necie.

    OdpowiedzUsuń

TOP