wtorek, 26 stycznia 2016

Błonnik - podstawa w naszej diecie


Siłownia, dieta, chart ducha i cierpliwość. Chcąc trenować nie możesz przejmować się opinią innych "znawców". Nie pozwól by ich nic nie wnoszące gadanie powstrzymało Cię przed osiągnięciem swojego największego celu - spełnienia marzeń. Chcąc trenować, twój charakter musi być twardszy od mięśni.


Codziennie ! Każdego dnia w naszym śniadaniu powinien się znaleźć posiłek zawierający błonnik. O tym jak ważny jest to element diety powinno wiedzieć nawet dziecko. Błonnik niestety nie jest dla naszego organizmu źródłem energii, natomiast odgrywa on inna ważną rolę, a nawet kilka.

Błonnik - zawsze - będzie wspierał twoje ciało podczas redukcji.
Dzieli się on na rozpuszczalne oraz nierozpuszczalne w wodzie. Grupa, która jest nierozpuszczalna wpływa na nasz układ trawienny poprzez pobudzenie skurczy perystaltycznych i gruczołów wydzielających ślinę. 



Gdzie szukać błonnika ?

Reklama i telewizja nie powie Ci prawdy "Udowadniając" zbawienne działanie jogurtu activia. Możesz mi wierzyć... Telewizja kłamie.

Najtrudniejsze pytania mają zwykle najprostrze odpowiedzi. Nie szukaj daleko. Włókno pokarmowe (zastępcza nazwa błonnika) znajduje się nie tylko w większości warzyw ale także w produktach zbożowych z grubego przemiału. Z rozpuszczalną grupą błonnika spotkamy się spożywając przede wszystkim płatki owsiane lub różnego rodzaju nasiona roślin strączkowych. Sposobów na znalezienie błonnika w posiłku jest tysiące. Wszystko zależy od tego jak bardzo Ci zależy.

Mój poranek, zwykle rozpoczyna się odpowiednio wyliczonym posiłkiem:
72g płatków owsianych + 28g odżywki białkowej + 4 łyżeczki masła orzechowego + zapas wody mineralnej na cały dzień

Są to proporcje dobrane odpowiednio dla mojej sylwetki, która z każdym miesiącem się poprawia. Jedząc produkty bogate w błonnik przyswoimy sobie szereg witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Dieta to przede wszystkim nauka o zdrowych nawykach żywieniowych. Jest to sposób żywienia, dlatego kiedy ktoś powie, że trzymanie się diet to bzdura, odpowiedz krótko: każdy ma swoje sposoby na utrzymanie swojej sylwetki.














15 komentarzy:

  1. Powoli przekonuję się do jedzenia płatków owsianych :) Mają naprawdę zbawienny wpływ na organizm, a są bardzo niedoceniane...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiści, że tak. Przede wszystkim dają nam równowagę poarmową, a działają niczym smar dla łańcucha. Wszystko działa jak należy. :)

      Usuń
  2. Uwielbiam płatki owsiane w połączeniu z orkiszowymi, niesłodzonym kakaem i bananem, ale ostatnio nie chce mi się wstawać 30 minut wcześniej żeby je przygotować. Nie ma szans, dopóki na zewnątrz jest zimno i ciemno nie wstane przed 7.10! Straszny ze mnie śpioch :-P
    Post napakowany wiedzą :)
    3maj się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się. Przypomnij sobie Ola okres kiedy można było kupić borówki amerykańskie. Do dopiero pychota w tym połączeniu :D !
      Oj jak ja dobrze Cie rozumiem. Precz z zimowym, ciemnym, ciężkim porankiem :D

      Usuń
    2. A ja akurat dziś się przełamałam i zrobiłam sobie pyszne śniadanko :p

      Usuń
  3. Achh ja niestety nie mogę się przekonać do płatków owsianych, strasznie ich nie lubię. Byłoby dla mnie męką gdybym musiała je jeść choćby jeden dzień w tygodniu. Za to dbam oto aby moje posiłki zawierały błonnik także chyba nie wychodzę "na minusie". Jak zwykle świetny post!
    Pozdrawiam jak najcieplej (:

    OdpowiedzUsuń
  4. osobiscie nie przepadam za płatkami owsianymi, ale ostatnio często je jadam/ juŻ się przekonuję...
    Już kilka razy słyszałam, że są bardzo zdrowe. Podołam! :D

    DODAJE DO OBSERWOWANYCH!!!
    http://maja-sum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszą wejść w krew. W cale nie ttrzeba ich jeść "na surowo". Dodaj sobie kilka dodatków np. owoce, syrop owocowy nisko słodzony, dżem nisko słodzony. Wystarczy chcieć ! :D

      Usuń
  5. lubię płatki owsiane są najlepsze i zdrowe

    zapraszam do mnie na bloga , on nowego roku wróciłam z nowymi pomysłami : http://eskucinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Telewizja kłamie? No wiesz?:D Może trochę, ale w gruncie rzeczy kłamią przede wszystko producenci :) W życiu Activi nie piłam i jakoś mi się nie śpieszy, ale pewnie to, co mówią, a to, jak jest w rzeczywistości to dwie różne rzeczy.
    Nie przekonam się do płatków owsianych chyba nigdy :D

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak to znaczy, ze producenci są odpowiedzialni za to telewizja nam pokaże. W sumie na jedno wychodzi :).
      Nigdy nie mów nigdy droga Alice :D !

      Usuń
    2. No nie wychodzi na jedno, bo wynika z tego jednoznacznie, że kłamią producenci, a tv to po prostu pokazuje.
      Ale spoko, tv też przeinacza rzeczywistość. Taki mamy świat:(

      Wystarczy Magda:D

      Usuń
    3. No dokładnie to miałem na myśli :)

      Usuń
  7. Błonnik jest bardzo ważny, zwłaszcza na start :D
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na start dnia, dodajmy dla niewtajemniczonych :)

      Usuń

TOP