niedziela, 6 grudnia 2015

Zgadnij, kiedy mięśnie rosną najszybciej ?

Follow my blog with Bloglovin
Zgadnij, kiedy mięśnie rosną najszybciej? Podczas wyczerpującego treningu siłowego, czy podczas  snu? Odpowiedź jest prosta i jest nią sen. Właśnie wtedy organizm zaczyna regenerować porozrywane mikrowłókna mięśniowe. Właśnie w ten sposób rosną, a Ty czujesz się silniejszy, samopoczucie się poprawia, nie wspominając o lepszej wytrzymałości na trudy kolejnego dnia.



Relaks, odpoczynek to tak samo istotny element treningu, jak sposób odżywiania i nawadniania organizmu.
Brak snu powoduje zaburzenia w odbudowywaniu zapasów glikogenu w mięśniach, który stanowi podstawowe paliwo podczas każdej aktywności fizycznej. Pełni również znaczącą rolę w odzyskiwaniu formy, szczególnie po ostrym wysiłku. Żadne sauny, bicze, masaże, etc. nie spowodują tak szybkiej regeneracji, jak 8 godzin spokojnego snu.


Każda aktywnie ćwicząca osoba potrzebuje innej ilości snu, by odzyskać moc. Osoby trenujące intensywnie do maratonu lub podnoszący ciężary potrzebują go znacznie więcej niż Ci spokojnie truchtający po parku. Według naukowych ustaleń, gdy intensywnie trenujesz, brak snu może zmniejszyć odporność organizmu nawet do 50%. Dotyczy to osób, które ćwiczą intensywnie i śpią mniej niż 6 godzin na dobę. Odporność wraca do normy, kiedy tylko zwiększysz dawkę snu do 8 godzin.


26 komentarzy:

  1. Jaa osobiście chodzę na fitness i zumbę, może nie mam zbyt wielkiego przyrostu mięśni ale na pewno czuję się w świetnej formie i oczywiście jestem zadowolona ze swojej wagi :)

    Dzięki, że zajrzałeś! neverwithoutglasses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy jest się bardzo szczęśliwym wypijając hektolitry gorącej czekolady, zajadając się pierniczkami? Wtedy muszą rosnąć najszybciej! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna odpowiedź haha Tak trzymaj. Ważne żeby być szczęśliwym. Uraczyłaś mnie zabawnym komentarzem, dlatego ja przy moim następnym wpisie zareklamuje Twojego bloga ! :D 5 !

      Usuń
  3. O, nawet nie wiedziałam. Sen jest podstawą :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nawet o tym nie wiedziałam, ciekawie to napisałeś, masz dryg do pisania. Ten post zachęcił mnie do przejrzenia co więcej masz na blogu, zaraz biorę się za lekturę Twojego bloga;D

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci, miło przeczytać coś takiego. Z każdym nowym wpisem wnoszę w niego coś nowego, czy to umiejętność czy nowe doświadczenie. Chcę, aby każdy post był lepszy od poprzedniego. Pozdrawiam Cie serdecznie

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  5. Świetny post! Bardzo pouczający, ale napisany w taki sposób, że chce się go czytać :) Będę zaglądać częściej! :)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie: http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Ci. Moim priorytetem jest, aby treść moich wpisów trafiała do każdego. Dzięki, że znalazłaś czas dla mojego bloga. Wpadnę do Ciebie również !

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Nie wiedziałam. Znaczy, powiedziałabym, że jednak trening. Nie żeby sen nie był ważny, bo przecież jest (jak ja uwielbiam spać...). Zaskoczyło mnie to, a lubię być zaskakiwana i lubię dowiadywać się nowych rzeczy. A że ostatnio podejmuję kolejną próbę z ćwiczeniami to na bank poszperam sobie na Twoim blogu i może znajdę coś równie ciekawego.
    Miło widzieć tutaj faceta. To rzadki widok, a na blogosferze jestem już naprawdę długo.

    Pozdrawiam serdecznie:)
    somethingdiffernet-imagine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Służę pomocą, droga Alice. Jeżeli szukasz jakiejkolwiek rady, mój blog stoi dla Cb otworem. Mam nadzieję, że najdziesz dla siebie coś jeszcze.
    Również bardzo mi miło, że moja skromna, męska osoba została zauważona.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie, skoro mogę Cię wykorzystać... Oto kilka pytań:
      1. Ile razy, w ciągu tygodnia, taki laik jak ja, powinien ćwiczyć?
      2. Warto ćwiczyć jednego dnia wszystko czy może lepiej skupić się na wybranych mięśniach?
      3. Jakieś dobre ćwiczenia na dupsko?:D
      A jeśli chodzi o to, że zostałeś zauważony. Facet w blogosferze rzuca się w oczy, zapewniam :D
      Pzdr;)

      Usuń
    2. No pewnie, że możesz. Z satyfakcją odpowiem na Twoje pytania :D
      1. Pisząc o sobie "laik" zakładam, że nie masz styczności z siłownią itp. Zatem, 3 treningi w tygodniu zupełnie wystarczą. Proponuję taki układ: tren./wolne/trening/wolne/trening. Mięśnie potrzebują regeneracji dlatego wolne dni są bardzo ważne. Sama poczujesz, kiedy zmienić ten układ.
      2. Dla początkujących ? Trening obowody to jest to. Musisz rozbudzić swój organizm i przyzywczaić do wysiłku ! :D
      3. Jest ogromna ilośćróżnych metod, sposobów, jednak są one po to, aby sobie urozmaicić trening. Proponuje przysiady ze sztangą, bądź lekkiękm ciężarem lub kettlami. Dziękuję, za pytania. Mam nadzieję, że z rad skorzystasz. A teraz zmiataj na trening i opowiedz jak było. :D

      Usuń
    3. Wychodzi na to, że wcale takim laikiem nie jestem skoro daje radę dobić do 4 treningów w tygodniu robiąc przerwę co dwa dni:D Pojęcia jednak nie mam, czym jest trening obwodowy. Na pewno wygoogluję.
      Skorzystam, skorzystam, chyba pora zakupić ciężarki. :D
      Dzisiaj juz za mną, uff:D A jak było? OK. :D

      Usuń
    4. No to super haa Cieszy mnie to, że są du ludzie, ktorzy tak jak ja mają zapał do tego by ćwiczyć. Mam taki pomysł. Jesteś zainteresowana ? :D proponuje kontakt przez face :)

      Usuń
    5. Zapraszam na fanpage'a mojej strony.
      Z tym zapałem to bym nie przesadzała. Chwilowo jest, zaraz go nie ma.

      Usuń
  8. ciekawy blog,będę wpadać częściej ;p
    http://www.emptyy-promises.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę Ci się pochwalić nowym wpisem, koniecznie zajrzyj! ;)
    http://neverwithoutglasses.blogspot.com/2015/12/emotion-jewellery-cooperation.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym sprawdzić co u Cb, ale niestety wyskakuje mi błąd i nie mogę się do Cb przenieść. Jest tam tam napisane, że Twój blog jest niedostępny. Dlaczego ? NIE WIEM

      Usuń
  10. Hej! :D Bardzo spodobał mi sie Twój blog - masz fajne zdjęcia i podoba mi sie sposób, w który piszesz. Na pewno będę zaglądać częściej i życzę sukcesów w blogowaniu :) Pozdrawiam i zapraszam na Black&Blue - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. To bardzo buduje i sprawia, że mam moc do pisania kolejnych postów ! Dziękuję jeszcze raz i zapradzam Cie znowu !

      Usuń
  11. Przydatna notka! Tym bardziej, że na Twoim blogu są świetne posty dla osób, które tak jak ja zaczynają przygodę z aktywnością fizyczną ;)

    Pozdrawiam, Ila :)
    http://ilonakasprzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie się czytało i supi zdjęcia :)
    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wydaje mi się, że każdy ma inną dawkę snu potrzebną do regeneracji i wcale to nie musi być te 8h minimum. Może akurat twój organizm tyle potrzebuje. Ja np sama budzę się już po 7 godzinach i jeśli śpię dłużej to już mi się nic nie chce, a jak śpię krócej to chodzę zmęczona i zirytowana na każdego i lecę ciętymi ripostami :D A za to mój kolega musi wstawać jak o n to powiedział "o parzystych godzinach" hahah nwm do końca o co kaman, ale jeśli on tak uważa to pewnie tak jest :D

    OdpowiedzUsuń
  14. W końcu znalazłam blog dla mnie! ♥ Już masz moje serce!

    Właśnie ja trenuję długo, nie wiem czy dużo, ale jako jedyna ze szkoły z tego co się orientuję mam 15 lat i mam atlas w domu i na nim ćwiczę, so... :)
    Mam wakacje, a 6 ja już na nogach, a kładę sie spać po 1 bo bezsenność, muszę to zmienić bo po roku takiego trybu życia zaczyna mi to naprawdę przeszkadzać! :)
    Zapraszam do mnie KLIK

    OdpowiedzUsuń

TOP